Saturday, August 29, 2009

Cuti Sabatikal 97 - Kembara Bali : Pemandu Pelancong Cowok Ganteng.......




Berusia awal 30-an dan berasal dari Jawa Timur. Mahasiswa jurusan multimedia sebuah kolej swasta di Denpasar. Sopan dan agak pendiam. Bekerja sambilan sebagai guru Al-Quran selain menjadi pemandu pelancong. Su'aidi itulah nama empunya diri. Menyewa bilik di Denpasar tetapi kerap menghabiskan masanya di Masjid Nusa Dua. Dia juga membuka warong bakso di Jimbaran. Masih solo...... Aku senang dengannya kerana tidak banyak kerenah. Dia juga seorang yang warak dan sentiasa mengingatkan aku waktu solat setiap kali kami di perjalanan. Selain itu, dia juga tahu selok-belok semua masjid di seluruh Bali. Aku memang kagum dengannya.

2 comments:

  1. Dia memang baik dan jujur..sepanjang kami di sana, dia tak banyak bicara..tutur katanya pun sopan..kalau aku ngusik dia pun, ketawa aja..kau bertuah mendapat sahabat sepertinya di Bali, dia akan jadi sahabat kita sampai bila-bila..sampaikan salam rindu kami..

    ReplyDelete
  2. Salam..
    saya akan ke Bali khamis nanti (14 Jan 10), sambil google info pasal Bali, saya jumpa blog Dr. Ahmad, saya baca dr awal smpi akhir utk cari info tmpt solat di Bali.. terima kasih atas segala maklumat ttg tmpt solat & tmpt makan yg halal.. saya ingin meminta jasa baik Dr. Ahmad utk menolong saya mendapat no h/p pemandu pelancong Su'aidi ni.. sbb dia mahir tmpt solat di Bali kan..bolehkan Dr. Ahmad memberi detail cara menghubunginya? harap balas ke email saya ASAP yer.. terima kasih sekali lagi Dr.. saya suka blog ini, jauh dari kebiasaan blog2 muda mudi yg saya jumpa.. :)

    -nisa, nisa233@yahoo.com

    ReplyDelete