Monday, August 10, 2009

Cuti Sabatikal 78-Kembara Bali: Pulang ke Malaysia


10 Ogos 2009 adalah hari terakhir jo dan hassan di sini. Paginya, Jo dan hassan melakukan operasi di rumahku jo mengemas dapur dan halt manakala hasan melakukan operasi komputer dengan memasukkan gamabar dan bahan lain dalam komputerku.Jam 2 petang setelah menunaikan solat zohor, Suaidi datang dan membawa kami ke kantor imigrasi.Akhirnya aku berjaya mendapatkan visa lanjutan yang aku nanti-nantikan. Namun begitu pada 20 Ogos nanti aku sekali lagi perlu datang ke kantor ini untuk memohon perlanjutan visa untuk bulan September. Aku perlu melanjutkan visaku setiap bulan sehingga akhir bulan november selepas itu aku perlu keluar dari Indonesia dan masuk semula menyambung lebihan cuti Sabatikalku yang tinggal 3 bulan lagi. Kemudian kami makan tengahari di restoran Minang sebelum ke bandara (lapangan terbang) Ngurah Rai International Airport. Kesedihan terasa juga di hati ini melepaskan mereka berdua pergi. Pastinya aku kesunyian kembali.

No comments:

Post a Comment