Sunday, August 30, 2009

Cuti Sabatikal 100-Kembara Bali: HAPPY BIRTHDAY MALAYSIA


31 Ogos 2009 Happy Birthday To U Malaysia yang ke 52 tahun. Terima kasih kepada Nama-Nama Besar sebagai PEJUANG KEMERDEKAAN TANAHAIR seperti Tun Perak (Melaka), Datuk Maharaja Lela dan Sultan Abdullah (Perak), Tok Janggut(Kelantan), Datuk Bahaman dan Mat Kilau (Pahang), Datuk Ibrahim Limbung (Terengganu),Dol Said( Negeri Sembilan),Mat Salleh(Sabah),Rosli Dhobi(Sarawak), Uztad Abu Bakar Al Baqir (Perak),Datuk Ahmad Boestaman (Perak),Burhanuddin El Hilmi(Perak),Zulkifli Muhammad (Perak), Ibrahim Yaakob( SITC),Harun Aminurrashid (SITC),Cikgu Hadi al Hadi (SITC),Ahmad Bakhtiar (SITC),Zaba (SITC)dan lain-lain. Semoga rohmu dicucuri oleh Rahmat Allah azzawajalla. AlFatihah. Aku amat berbangga dengan KAMU. Semoga cucu cicitmu akan menjejaki semangat dan jiwa perjuanganmu. Amin.

6 comments:

  1. Happy Birthday for Malaysia. Semoga Hubungan dengan Indonesia selalu Baik>>>

    ReplyDelete
  2. Merdeka! Allahuakbar! Allahuakbar! Allahuakbar!

    ReplyDelete
  3. amboi Dr,,bukan main semangat dia...ape2 pon..selamat menyambut hari merdeka di rantau orang.Dr..ajar saya guna blog nih..xpandai arrtapi cik ibrahim bakrie soh buka utk kelas ukiran kayu sem ni..addooiii

    ReplyDelete
  4. Happy Merdeka Day!!!! Amboi,amboi,amboi... pergi bercuti pun bawa bendera Malaysia... Patriotik betul.... nanti bolehlah dicalonkan untuk anugerah "Man Of The Year"... dapat Tan Sri. Inilah semangat yang perlu ada pada semua terutama generasi muda. Bukan mudah untuk membina tetapi begitu mudah untuk membinasakannya. Semoga Malaysia akan terus merdeka dan merdeka.

    ReplyDelete
  5. http://www.tranungkite.net/v9/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=13102#291301

    ...betul ke cerita ni?

    ReplyDelete
  6. Pak Kororoso, saya pun ngak tahu kedudukan sebenarnya. Gabenur Bali menyatakan Patung Garuda Wisnu Kencana telah berkali2 mahu dibeli oleh Malaysia dengan harga Rp 1,5 trilliun. Apakah benar kenyataan gabenor itu? kalau benar siapa Malaysia itu? individukah? organisasikah? atau negarakah? tidak ada penjelasan sehingga kini. Kalaulah benar buat apa? Garuda kan lambang Indonesia? Buat apa untuk Malaysia?Malaysiakan udah ada lambang sendiri? Keris telanjang UMNO atau bunga raya atau apa-apa saja yang yang boleh difikirkan jadi lambang?

    ReplyDelete