Saturday, September 19, 2009

Cuti Sabatikal 117- Kembara Bali: KEMBALINYA NOORDIN MAT TOP



19 September 2009 setelah berbuka puasa jam 6.18 petang dan menunaikan solat Maghrib, aku menonton Televisi Saluran Metro TV. Berita penting telah diumumkan oleh Ketua Polis Indonesia Brigider Jenderal Eddy Saparwoko mengenai keputusan DNA tokoh yang tewas ditembak polisi di Solo,Jawa pada 16 September yang lalu(Rabu).Pertempuran yang memakan masa selama 17 jam berakhir hingga jam 7 pagi. Noordin Mat Top dicari oleh Polisi Indonesia selama 7 tahun. Keputusan DNA itu yang diambil dari anaknya di Jawa dan di Johor mengesahkan tokoh tersebut adalah NOORDIN MAT TOP. Beliau tewas bersama tiga orang pejuangnya.

Sekali lagi Metro TV telah menyiarkan siaran khas Sejarah NOORDIN MAT TOP dan JEMAAH ISLAMIYYAH Di ASIA TENGGARA jam 7.45 malam. Pertubuhan ini adalah lahir dan berkembang dari pertubuhan Islam yang menentang penjajahan Belanda pada tahun 1940an. TV ITU JUGA MENYATAKAN JUGA JEMAAH ISLAMIYYAH DITUBUHKAN DI SEBUAH PASENTEREN DI JOHOR SEBAGAI JARINGAN DARI JEMAAH ISLAMIYYAH ASIA TENGGARA YANG BERHUBUNGRAPAT DENGAN PERTUBUHAN AL QAEDA. MISI DAN VISINYA ADALAH UNTUK MELUMPUH DAN MENYERANG KEPENTINGAN AMERIKA DAN SEKUTU-KUTUNYA YANG TELAH MEMBUNUH KAUM MUSLIMIN DI IRAQ,AFGHANISTAN DAN DI NEGARA-NEGARA ISLAM YANG LAIN.

Apa yang menariknya ialah kata-kata dari pengacara TV itu ialah "NOORDIN MAT TOP DAN DR.AZHARI ADALAH MADE IN MALAYSIA,DAN NAMPAKNYA KERAJAAN MALAYSIA CUCI TANGAN TENTANG APA YANG TELAH BERLAKU DI INDONESIA'

No comments:

Post a Comment