Friday, September 25, 2009

Cuti Sabatikal 123-Kembara Bali: PECAL NOORDIN




25 September 2009 aku buat kali ketiga ke kantor Imigrasi di Renon, Denpasar. Setelah menyerahkan borang-borang bersama pasport, aku diserahkan nota untuk hadir sekali lagi pada 7 Oktober 2009. Mengikut staf imigrasi, visa itu akan dihantar ke kantur wilayah dan aku perlu mendapatkan visa itu di sana. 26 Setember 2009 aku duduk di rumah dan menonton Televisi siaran Metro TV. Alangkah terperanjatnya aku, rumah tempat terakhir NOORDIN MAT TOP dan rakan-rakannya dibunuh di Solo,Jawa Tengah telah dijadikan pusat warisata oleh ramai penduduk Indonesia. Malah peniaga-peniaga telah menggunakan populariti nama NOORDIN MAT TOP untuk mengaitkan namanya dengan makanan yang dijual. PECAL NOORDIN telah laku habis dijual di situ. Ada pelbagai makanan lagi yang dikaitkan dengan nama mereka.

Sedangkan Jenazah NOORDIN MAT TOP masih terbaring beristirehat di Bilik Jenazah Hospital Jati Kramat,Solo,Jawa Tengah menunggu untuk diterbangkan ke Johor Malaysia pada 1 Oktober 2009 nanti.

No comments:

Post a Comment