Monday, October 5, 2009

Cuti Sabatikal 134-Kembara Bali: PEMAKAMAN JENAZAH NOORDIN MAT TOP











3 Oktober 2009 ketika aku berehat di Hotel Sental,Singaraja untuk menghadiri SEMINAR INTERNASIONAL KHAZANAH SENI RUPA NUSANTARA aku sempat menonton siaran televisi Indonesia. Ketika itu acara pemakaman jenazah NOORDIN MAT TOP di Pontian Johor disiarkan oleh televisi itu. Ini bermakna wartawan dan krew televisi itu turut hadir dalam upacara itu. Siaran itu juga menyiarkan proses pemulangan jenazah itu kepada keluarga dan Pegawai Polis Malaysia.

Kadang-kadang aku terfikir assyuhada Noordin Mat Top diwar-warkan sebagai TERORIS kerana terlibat dalam pengeboman hotel-hotel di Jakarta dan Bali. Noordin Mat Top berbuat demikian kerana ALLAH disebabkan Amerika dan sekutu-kutunya telah membunuh dan memperkosa umat Islam di Iraq, Afganistan, Sudan dan tempat-tempat lain tanpa pembelaan daripada SALAHUDDIN AL AYUBI yang bangun membela. OIC dayus. LIGA ARAB mandul. Negara-Negara Feudal Arab yang kaya seperti Arab Saudi, Kuwait, Ameriah Arab Bersatu, Qatar sudah menjadi sekutu dan pelukan manja Amerika. Negara umat yang lain membisu seribu bahasa. TIADA TENTERA BERSEKUTU UMAT ISLAM yang bangun membela. Negara umat Islam terbesar di dunia-Indonesia hanya mampu berdemonstrasi begitu juga umat Islam Malaysia.
Namun begitu akhirnya ada juga pahlawan Islam yang muncul membela umat Islam itu yang lahir di bumi Arab Saudi iatu OSAMA BEN LADEN dan di bumi Malaysia iaitu DR. AZHARI dan NOORDIN MAT TOP. Dengan nama ALLAH mereka bangun memusnahkan jaringan dan kepentingan Amerika dan sekutu-sekutunya. Sedarlah umat Islam PERANG SALIB tidak pernah berakhir. Kalau kita kaji siapakah tentera-tentera bersekutu yang menyerang Palestin dahulu dalam PERANG SALIB dahulu adalah tentera dari negara yang hampir sama melainkan munculnya negara baru Amerika dan Australia.
Bila aku menonton peristiwa gempa bumi di Padang aku mulai tertanya -tanya, Allah Azzawajalla telah mengebom hotel-hotel di Padang sehingga ranap ke bumi SANGGUPKAH MANUSIA INDONESIA MENGANGGAP ALLAH AZZAWAJALLA ITU TERORIS sebagaimana mudahnya mereka menganggap NOORDIN MAT TOP itu Teroris kerana meletupkan hotel Amerika itu. Siapakah teroris yang sebenarnya. NOORDIN atau AMERIKA ? Sepatutnya umat Islam patut berbangga kerana masih ada lagi SALAHUDIN AL AYUBI di bumi ALLAH ini.


Aku banyak mendengar khabar dari orang-orang Muslim di Pariaman, Padang betapa orang-orang Pariaman telah banyak yang MURTAD meninggalkan agama Islam lalu memeluk agama Kristian? Maaf Indonesia amat menekankan satu bangsa Indonesia tetapi langsung tidak menekan satu umat Muhammad. Oleh kerana itulah soal murtad, pertukaran ugama adalah soal yang remeh, yang penting bagi mereka ialah satu bangsa dan bukannya satu agama. Pemimpin mereka amat berbangga kerana mendapat gelaran NEGARA UMAT ISLAM TERBESAR DI DUNIA tetapi umat Islam yang macamana? Rakyatnya ramai yang miskin menjadi pengemis, korup, wanita Islamnya ramai yang jadi pelacur di Serambi Mekah Acheh, Jakarta, Jokjakarta, Bandung, Semarang, Sanur, Bali. Bapak ayamnya lelaki Islam yang bekerja menjual wanita Islam. Perkampungan pelacuran wujud di seluruh kota dan desa Indonesia dan dianggap halal oleh pemerintahnya. Perkataan pelacur ditukar kepada "Pekerja Sex" supaya lebih terhormat dan halal. Apakah ini yang perlu dibanggakan sebagai NEGARA UMAT ISLAM TERBESAR DI DUNIA?
Kalau kita semak dalam AL QURAN DAN TERJEMAHNYA banyak Firman Allah yang menyebut tentang banyaknya manusia yang engkar akan Allah, manusia yang engkar akan rasul, manusia yang homoseksual, menipu timbang, sombong dan angkuh akan kekuasaannya Allah musnahkan manusia itu dengan gempa, dibolakbaliknya tanah( umat yang engkar pada seruan Nabi Lut kerana homo), bah besar (umat Nabi Noh yang engkar) dan pelbagai kejadian lain lagi. Allah mahu manusia berfikir akan kejadian-kejadian itu.
ALLAH MAHA PENYAYANG tidak akan memusnahkan manusia itu tanpa sebab walaupun Alah boleh melakukannya dengan"KUN FAYAKUN'. Kejadian gempa bumi ini mesti bersebab. Ahli Sains dan pendekatan Saintifik hanya mengupas tentang kejadian Georafis -iaitu wujudnya lingkaran cincin api dan kerak bumi tetapi ahli Sains dan pendekatan Saintifik tidak mahu menghubungkan kejadian ini dengan peringatan ALLAH. Takut-takut dianggap TIDAK SAINTIFIK. Malah apa sahaja kejadian yang ada hubungannya dengan Allah dan kekuasaannya dianggap TIDAK SAINTIFIK. Inilah malangnya Sains Moden hari ini.

3 comments: