Saturday, April 3, 2010

SELAMAT PENGANTIN BARU MOHD SIDDIQUE HJ.ANUAR DAN MAZNI IBRAHIM


2 April 2010 aku dan adik-adikku Noriah, Azhar dan isterinya bertolak dari Taman wilayah, Selayang ke bandar Muadzam Shah,Pahang. Kami bertolak jam 9 malam selepas isya untuk mengikuti rombongan anak saudaraku Mohd.Siddique bin Hj.Anuar( nama itu aku yang memberikannya bila dia lahir) bersama 5 buah kereta yang telah awal bertolak ke Pahang. Abangku Hj.Anuar bersama isteri dan ahli keluarga yang lain bertolak jam 11 pagi untuk menghadiri majlis akad nikah jam 9 malam itu.



Cuaca yang terang dan tidak hujan memudahkan perjalanan kami ke sana. Perjalanan jauh itu menyebabkan rasa mengantuk yang amat sangat. Entah berapa kali tertidur. Adikku Azhar langsung tidak mengantuk ketika memandu. Dia biasa sangat memandu waktu malam,katanya sejuk dan segar.



Tiba-tiba dalam keadaan gelap di Lebuh raya Maran, kami terkejut bila suatu objek datang meluru, kata adikku macam plastik. "Gedegah-gedegah!" bunyi kereta melanggar sesuatu, Rupa-rupanya adikku melanggar babi hutan. Makhluk tu dah terhoyong-hayang dilanggar kereta di hadapan kami. Jadi itu yang kami nampak macam plastik tu..meluru kerana terhoyong hayang. Adikku sempat mengelak sikit tetapi terlanggar juga. Kami tidak berhenti tetapi meneruskan perjalanan. Tiba-tiba babi yang dilanggar tadi, kelihatan di but kereta di hadapan kami. Wah kenduri besar pemandu Cina itu.



Kami sampai ke WAWA INN,sebelah MRSM di bandar Muadzam Shah jam 1.30 pagi. Terus check in. Keletihan menyebabkan adikku Noriah dan Na isteri Azhar tidak boleh tidur. Mereka sukar nak tidur disebabkan dengkuran aku dan adikku Azhar. Inilah dalam sejarah hidupku tidur sebilik bersama adik-adik beradikku Hj.Anuar,Noriah dan Azhar. Aku tidur sebelahan adikku Azhar. Rasanya kami pernah tidur bersama waktu kecil-kecil dulu di rumah abah,Behrang. Seronok juga berbual-bual sampai dinihari.


Selepas sarapan pagi kami berehat-berehat di resort itu sementara menunggu majlis perkahwinan jam 1.30 tengahari. Jam 1 tengah hari kami check out dan terus ke Masjid Jamik Muadzam Shah untuk menunaikan solat Zohor. Selepas untuk kami bertolak ke Desa Tanjung, bandar Muadzam Shah untuk majlis perkahwinan itu. Paman ucapkan SELAMAT PENGANTIN BARU kepada MOHD.SIDDIQUE DAN MAZNI IBRAHIM.

No comments:

Post a Comment