Sunday, April 18, 2010

INTERIOR DESIGN EXHIBITION, FAKULTI SENI DAN MUZIK,UPSI




16 April 2010 jam 11 pagi berlangsunglah perasmian pameran "Interior Design" oleh Timbalan Dekan Akademik, Fakulti Seni dan Muzik,UPSI, Dr.Abd.Halim Hussein. Pameran ini telah dihadiri oleh beberapa orang pensyarah dan pereka seni termasuk Timbalan Dekan Penyelidikan dan Siswazah, Dr.Nasir Ibrahim, mantan dekan Fakulti Seni dan Muzik Dr.Ahmad Suhaimi bin Mohd.Noor,Cik Muriza Mustapa, Dr. Mohd.Fauzi Sedon, Zainuddin Abindin Hazir,Nur Akmal,Azhar Ahmad serta pelajar-pelajar Interior Design asas dan lanjutan.





Kursus Asas dan lanjutan Interior Design ini dikendalikan oleh pensyarah Cik Muriza Mustapa Lulusan School of Housing Building and Plannning,Universiti Sains Malaysia. Kepakaran yang ditunjukkan oleh beliau mampu melahirkan guru-guru seni yang berketrampilan dan berkemahiran dalam bidang ini. Syabas dan tahniah kepada beliau dan pelajar-pelajar ID. Bukan senang hendak menghasilkan model yang bertemakan bunglow dan gerai pameran sepanjang 14 minggu, melainkan benar-benar mengetahui konsep sebenar ID. Pelajar-pelajar terpaksa membuat rujukan dan kajian terlebih dahulu, selepas itu membuat lakaran-lakaran yang sesuai dan akhirnya membina model yang telah dirancang.





Sepanjang menyaksikan pameran penilaian ini setiap semester, kerja kursus yang dihasilkan oleh pelajar-pelajar semakin mantap. Daya kreativiti, komitmen dan imaginasi yang tinggi barangkali menyerlahkan keberhasilan itu. Tahniah dan syabas.





Pameran penilaian ini berlangsung sehingga hari Isnin 19 April 2010 di studio Interior Design, Fakulti Seni dan Muzik,UPSI.

No comments:

Post a Comment