Thursday, December 31, 2009

Cuti Sabatikal 176-Kembara Bali: MELUKIS POTRET HANI






31 Disember 2009 hingga tengah malam 1 Januari 2010 aku sibuk melukis. Mood melukis aku kembali datang. Kali ini aku melukis dengan menggunakan cat air. Aku melukis potret Hani. Aku dapat menyiapkan tiga buah catan potret Hani dengan menggunakan medium cat air sepanjang hari ini hingga larut pagi.


Ketika pulang ke Malaysia selama sebulan lepas aku juga sempat melukis dua buah catan cat minyak. Karya cat minyak ini aku perlu siapkan untuk Pameran Seni yang dikendalikan oleh Jabatan Seni Fakulti Seni dan Muzik UPSI yang akan diadakan pada bulan April 2010 di NN Galeri Kuala Lumpur. Aku perlu menyiapkan dua buah lagi catan cat minyak bila aku kembali semula bertugas di UPSI pada Mac 2010 nanti. Pagi ini aku telah menghantar email 'Artist Statement' dan Biografi Pameran kepada Dr.Fauzi untuk tujuan pengkatalogkan.


Sebuah lagi catan yang berlainan tema khusus beridentitikan figuratis humoris yang selalu menjadi kegemaran aku perlu aku siapkan untuk pameran di Horbart,Tasmania Australia pada Disember 2010 ( mengikut kata Penyelaras pameran Dr.Fauzi). Sambil aku menyiapkan penyelidikan, aku masih berupaya menghasilkan puluhan karya cat air yang bertemakan pantai-pantai di Bali. Aku berhajat untuk membuat pameran soloku yang kedua selepas ini bertemakan Bali. Pengalaman bercuti sabatikal selama 9 bulan di Bali banyak memberikanku input kebudayaan dan kesenian.

Terima Kasih BALI.( catatan: tambahan dua lagi potret 1januari 2010)

1 comment:

  1. TQ kerana Dr. sudi lukis potret saya. Kalau hadiahkan potret tu pada saya lagi best. Seronoknya.......tq

    ReplyDelete