Thursday, December 31, 2009

Cuti Sabatikal 175- Kembara Bali:SELAMAT PENGANTIN BARU









Aku terlalu lama tidak menulis untuk blogku sejak pulang ke Malaysia. Pelbagai aktiviti yang kulakukan sehingga aku tidak berkesempatan untuk menulisnya. Selain urusan penyelidikanku, aku juga terpaksa memeriksa disertasi calon Ph.D yang sama buat kali ketiga. Kini aku telah pulang semula ke Bali meneruskan cuti Sabatikalku. Banyak kenangan sepanjang sebulan aku di Malaysia antaranya urusan perkahwinan rakan-rakan, pertunangan anak saudara dan perkahwinan dua orang anak saudara yang dilakukan serentak di Ipoh.

Barangkali inilah pertama kalinya aku dapat bertemu enam lagi adik beradikku dan ibu serentak ketika perkahwinan itu diadakan di Ipoh sejak aku berpisah. Perkahwinan Fikri dan pasangannya serta adiknya Safiq dengan pasangannya telah disambut dengan meriah. Aku sempat bertemu dengan saudara maraku yang lama tidak berjumpa. Malah aku juga sempat bermalam di rumah abangku NoorRahman di Ipoh sempena perkahwinan kedua anak-anaknya.

Paman ucapkan Selamat Pengantin Baru.

No comments:

Post a Comment