Thursday, December 23, 2010

MALAM MESRA ANAK-ANAK IBU KANDUNG MPSI








22 Disember 2010 aku dijemput oleh urusetia pertemuan Malam Mesra Anak-Anak Ibu Kandung MPSI sesi 82-84 dan sesi 84-86 ke Dewan Seri Tanjung UPSI untuk pertemuan dengan bekas-bekas pelajarku sesi 84-86. Aku tidak menjangka akan bertemu kembali dengan bekas-bekas pelajarku PM/PS 84/86 yang sekarang ini telah menjadi dewasa dengan kerjaya dan pendidikan yang lebih dari yang disangka. Alhamdulillah. Perasaan terlalu gembira melihat kejayaan bekas-bekas pelajar serta wajahnya masih belum berubah sangat mengingatkan ku pada nostalgia yang lepas.

Ah..kadang-kadang terlalu sayu juga hati ini melihat rakan-rakan pensyarah yang turut hadir antaranya Prof Madya Tn Hj Iberahim,Tn Hj.Ridzuan,Tn Hj.Fadhil,Tn.Hj.Samad dan Tn Hj. Sarji yang telah lama berkhidmat bersamaku sejak zaman MPSI lagi. Sayu juga hati ini mendengar rakan-rakan pensyarah yang lain yang telah lebih dulu pulang ke rahmatullah antaranya Hj.Ahmad Man,Khairuddin Ghani,Zainal Abidin Shaari, Hj Khusairi, Ibrahim Mat Zin, Zainal Abidin bin Yusuf dan Sahar Mustapa.

Pertemuan yang sangat besar ertinya ini kepada anak-anak Ibu Kandung MPSI ini bukanlah tidak bersebab, kerana hampir 24 tahun lebih mereka tidak bertemu secara beramai-ramai di alta matar mereka di Tanjung Malim ini. Aku hanya menyaksikan peristiwa ini dengan mata yang berkaca-kaca. 3 hari 2 malam mereka tinggal di Kolej Aminurrashid di Taman bahtera dengan pelbagai acara yang diatur oleh Urusetia. Aku mengucapkan syabas dan tahniah kepada Pengerusi program ini iaitu Dr.Mohd.Johari Abd Hamid (82/84), Setiausaha, Suhaimi Abd Rahim (84/86) dia ini 2 kali menjadi pelajarku PM/PS MPSI 86 dan KDPK IPSI 1996, Wan Zuhaidi (84/86) serta AJK yang lain. Semoga pertemuan ini akan berlanjutan kepada pertemuan-pertemuan yang lain.

No comments:

Post a Comment